tirsdag 21. februar 2012

Ei venninne skrev en gang til meg: "Måtte tankene løfte deg dit du vil." (pmk)
Og slik er det virkelig - tankene tar oss til steder eller en tilstand.

Kan det være slik at vi har et valg om å bli med dit eller dit? :) JA det har vi!
Vi kan selv bestemme! Da må vi bare finne ut -hvor vil vi - hvor vil jeg?

En gang hvor jeg kjempet med opp og ned tanker (karusell:) ), gikk det plutselig opp for meg at jeg kan velge! Jeg så for meg flere biler stå i rad foran meg. Alle tok meg til forskjellige steder, så valget var opp til meg - i hvilken bil ville jeg sette meg...
Hvor ville jeg reise? Til et sted som dro meg enda mer ned eller til et sted som dro meg opp og ga meg glede? Når jeg så det, var det mye enklere å ta et valg. Men jeg måtte gjøre det - ta et valg!

For bare ti minutter siden kom det dalende en tanke ned i meg... Den var ikke god og hadde jeg satt meg i den tankebilen (ikke tankbilen ;) ), ville den garantert tatt meg til et sted som hadde dratt meg ned. Men jeg er så glad - jeg stoppet den - satt meg i en mye bedre bil og nå -er jeg glad og litt stolt av meg selv :)

Måtte du la tankene dine ta deg til gode og lette steder i dag :)

Klem Unni

1 kommentar:

Victoria sa...

kan man like et blogginlegg? Hvis man kunne det ville jeg like dette! veldig bra Unni :) klem!