fredag 29. juni 2012

Jenta på klippen - en bokanmeldelse


Grania Ryan har forlatt samboeren i New York etter at hun mistet sitt ufødte barn. Nå søker hun trøst hos familien hjemme i Irland. En dag hun er ute og går, får hun øye på en liten jente ved navn Aurora Lisle helt ytterst ute på klippen. Det viser seg at familien Ryan og familien Lisle har en lang felles historie, men dramatiske hendelser i fortiden har ført til at det er ondt blod mellom dem. Det er til slutt Aurora og hennes bemerkelsesverdige vesen som sørger for å forene de to familiene. En stor fortelling om sorg og tap, kjærlighet og håp. Boka er en handlingsmettet og gripende roman med handling fra England, Irland og New York, og med flere parallelle historier som spenner fra 1914 og fram til i dagJenta på klippen er en deilig bok som fanga meg veldig fort. Egentlig ville jeg bare lese og lese for forfatteren skriver på en måte som holder i deg hele tiden. Hendelsene forflytter seg en del fra sted til sted, men jeg mista aldri interessen. Jeg sier ja takk til denne typen bok :) Storkost meg. Forfatteren har også skrevet Orkideens hemmelighet. Anbefales varmt
Klem Unni

Ingen kommentarer: