onsdag 6. juni 2012

Arven - en bokanmeldelse

Etter bestemorens død vender søstrene Erica og Beth tilbake til godset Storton Manor for å rydde i bestemorens eiendeler. Dette får Erica til å tenke tilbake på sin fetter Henry, som forsvant sporløst for mange år siden. En hendelse som også splittet familien og førte til uvennskap. Erica bestemmer seg for å finne ut hva som skjedde, og gradvis trer en familiehistorie frem, som strekker seg tilbake til århundreskiftet. Fortiden flettes inn i nåtiden, og Erica og Beth innser at de må akseptere familiens mørke hemmeligheter. Dette er forfatterens første bok.
En nydelig bok av Katherine Webb! Jeg koste meg med å lese denne boka - lengta etter å sette meg ned og forsvinne inn i den verden hun skapte. Man får en sterk opplevelse av hva fortielse og hemmeligheter gjør med en familie, men også hvor befriende sannheten er.
Denne boka anbefaler jeg trygt. Den er samme sjanger som Kate Mortons bøker (f.eks Den glemte hagen).   
Klem Unni

2 kommentarer:

Petter sa...

Ja, fortielse binder og ødelegger, men sannheten setter en fri! Høres ut som en lesverdig bok.

Vær våken sa...

Hei Unni, så fantastisk med en reise til Firenze. Jeg kan ikke tenke meg noen bedre sted på jord. Heldige deg :) Det er alltid så hyggelig når du har vært innom bloggen min. Ønsker deg en fortsatt strålende kveld!

klem, Beate