tirsdag 3. april 2012

Bokanmeldelse - "Ildvitnet" av Lars Kepler

To uhyggelige mord skjer på Birgittagården, et hjem for tenåringsjenter i trøbbel. Ingen har sett noe. Ingen vil fortelle noe. Sporene fører Joona Linna i retning av Vicky som forsvant samme natt som mordene ble begått. Vicky var den snille og stille jenta på Birgittagården, men da Linna undersøker bakgrunnen hennes får han seg noen overraskelser. Dette er velskrevet krim! Slutten er like overraskende som den er interessant!

Det er en uhyggelig spennende bok som setter blodpumpa i gang!
Til tider for spennende for meg... Men hvis du liker krim er dette boka for deg! Veldig lett å anbefale til krimelskere :)
Ildvitnet er Lars Keplers (et forfatterpar gjemmer seg bak navnet) tredje bok. Jeg har ikke lest de andre, men det gikk helt greit. Det er allikevel best å begynne med de første som er - Hypnotisøren og Paganinikontrakten.

Unni

1 kommentar:

Anonym sa...

I kveld skal jeg begynne på denne, gjett om jeg gleder meg :) Har funnet fram Hypnotisøren og tar den med på jobb på tirsdag :) Klem Heidi